En Midsommardröm

Ja, semester var det här! Både på bloggen och IRL! Torsdagen innan midsommar tog jag och Benjamin tåget till Norrköping. Benjamins pappa hade bjudit sina syskon med familjer till en helg uppe hos dom på landet för att fira sin 60-årsdag.

På fredagen blev det en hel del förberedelser, jag stod bland annat och skalade ägg i två timmar… Sen när gästerna kom fikade vi, plockade blommor, klädde midsommarstången, dansade runt midsommarstången och åt mat tillsammans.

DSC_0114

Fina Hult

Jag hade på mig en byxdress från Superdry. Kanske inte det mest midsommar-aktiga men jag kompenserade det med en blomkrans!

DSC_0009

Fikabordet dukat

 

DSC_0277

Så mycket gott nybakat bröd med nyslungad honung

DSC_0281

liten del av all mat, kantarellpaj, melonsallad, pestopotatis med lax…..

DSC_0203

….potatissallad med jordgubbar, köttbullar, ägg, räkröra och en hel del mer!

DSC_0355

Hallonmoussetårta

DSC_0176

Jag och min fina Benjamin

Fanns två söta små kattungar på gården Fili & Kili eller Nacho & Tortilla

Kommer fler bilder från helgen lite senare, kanske inte blir sådär jätteregelbundet nu under sommaren men ja, så får det bli ibland 🙂 Sov gott!

Kommentera

