Kapstaden del 6

Cape Point/Godahoppsudden

Då var det dags för en liten throwback Thursday till Kapstaden! Här kommer lite bilder från när vi körde ner till sydvästligaste spetsen i Afrika. Det var en väldigt blåsig dag vilket nog syns på bilderna!

DSC_1977

Hade lite problem med en italienare som tvunget skulle tränga sig (var kö för att ta bilder)  och ställa sig bredvid mig medan vi höll på att ta bilder… så jag frågade honom om han ville vara med och hade tänkt lägga armen över axlarna men han fattade piken innan…. tror han förstod på min mördarblick hehe

DSC_1964

Syns inte riktigt på bilderna men vågorna var gigantiska!

Sen bar det upp mot toppen! en stenig och smal trappa/stig utan något mer staket än lite taggtråd här och var… Mamma som är höjdrädd tyckte nog att det var lite obehagligt

DSC_0037

Samuel alltså…. han är i alla fall inte höjdrädd

Väldigt fint med det turkosa och blåa havet

DSC_0101

Detta var första utkiksstoppet eller vad man ska säga och sen kunde man gå en lååååång trätrappa upp till en ännu högre utkikstopp där det verkligen stupade rätt ner…

DSC_0159

Min keps blåste av men jag lyckades fånga den ovanför huvudet, tur var väl de för risken hade annars varit att jag slängde mig efter den utan att tänka på att klippan sen tog slut…

Alltid lättare att komma upp än att komma ner…

DSC_0231

Sen körde vi vidare mot Hout Bay och stannade på massa fina utkiksplatser. Här är förresten en bild på bilen vi hyrde, gillar vita bilar, tycker det är så snyggt! Det fanns dessutom nästan bara vita bilar och när vi frågade varför fick vi veta att det var för att solen tog så starkt att den blekte bilarna som hade andra färger… good to know!

Inte lätt att ta fina bilder i all blåst..

DSC_0290

DSC_0229

Här ser man utsikten till Hout Bay

Vi stannade inte i Hout Bay eftersom vi alla var rätt trötta och hungriga (Vi var först hos pingvinerna och sen på Cape Point) plus att vi hade bjudit hem en vän till pappa och hans två döttrar på middag. När vi kom hem åkte vi och handlade mat men jag och Benjamin tog lite egen tid och hade vår egna middag på The Beach Tavern.

Galet vad man längtar tillbaka till solen och värmen… Förra året vid den här tiden premiärbadade jag och Benjamin i lomma och det var ungefär 15 grader varmare…

 

 

Kommentera

