Hemma hemma 

Jadå!! Måndagen är avklarad! Snart är det helg igen, ska bara klara av måndag jr imorgon…. 

I fredags var jag bjuden på utflyttningspizzafest hos Julia (som nu har flyttat in på korridoren! Woho). Hon bjöd på alltså på pizza hehe… västerbottenost, sparris och svamp, vitlök. Väldigt gott 🙂 fina gäster hade hon också bjudit så det var mycket trevligt. Efter ”festen” cyklade jag och Benjamin hem hem till mig och spenderade resten av helgen där.


Jag hade mina hängslebyxor från monkii, en riktig vårdag!


Vaknade till doften av nybakade kanelbullar, mamma som var i farten och bakade. Lyx att få äta en sån till frukosten!

Dagen blev väl inte ritkgit som vi hade tänkt oss. Först åkte jag, mamma och Benjamin in till stan och kollade på massa fina saker. 

Sen under eftermiddagen åkte först mamma och Samuel in till akuten eftersom vi misstänker att Samuel kanske har brutit båtbenet i handen. Jag lagade mat och pappa gillade innan jag skjutsade in pappa till akuten som bytte med mamma.


Kändes så somrigt att äta grillat!


Samuel fick tillslut komma hem med en gipsad arm efter ca 7 timmar…


Meeeeen till söndagsfrukost vispade mamma ihop en smet amerikanska pannkakor som jag sen stekte 🙂 

Och det var typ det? Kollade på Vaiana i soffan innan vi cyklade tillbaka till korridoren och sen lagade jag en rödvinsgryta och åt naturgodis. 

Godnatt!

Kommentera

