Gläns över sjö och strand, stjärna in a galaxy far far away…

Nu är det inte många dagar kvar fram till jul och ledighet! Om en vecka går jag på semester och det ska bli så skönt att bara få vara hemma och umgås med familjen i ett par dagar, att det är jul är även ett fett plus!! 

Denna veckan jag har jobbat som vanligt. I tisdags var det luciauppvisning på skolan och det var fyrorna som höll i den. Jag har även fyrorna på fritids så kände mig allt lite stolt när de stod i gympasalen och sjöng! Senare på tisdagskvällen stack jag och Benji till Nöbbelövs kyrka för att kolla på lucian där, har själv varit med i den kören så det gjorde det hela extra kul. 


I torsdags gjorde jag något som jag tyckte var extra roligt på jobbet. Jag höll nämligen en redovisning/presentation för eleverna i sexan (som jag är hos på dagarna) om min resa till Kenya som jag och Strandhemsklassen gjorde för ungefär två år sedan. Det gick jättebra och jag tror verkligen att de uppskattade bilderna, filmerna och det jag berättade. Jag fick i alla fall supermycket längtan tillbaka till Kenya och blev sugen på att vara volontär där en längre tid… men ja… vi får väl se… 


Hur kan man inte längta tillbaka när man ser bilder på dessa härliga barn?


Eller bilder från underbar natur och safari? Tur att jag snart ska till Sydafrika!


Eller när man ser bilder på sin fina klass? Åh vad jag tycker om dessa människor! Skönt att jag inte behöver åka ända till Kenya för att träffa dem!! 

Idag efter jobbet överraskade Benjamin mig med biobiljetter till senaste Star Wars filmen Rouge One. Snabbt lagade vi fetaostlax med klyftpotatis innan vi stack iväg till bion. Har varit sugen på hot snacks och biopopcorn ett tag så det passade bra 😉 Filmen var dessutom riktigt bra! Ska lätt se alla Star Wars filmer under jullovet! 

Godnatt!

Kommentera

