Friyay

Fredag igen! Ska bli så skönt med helg, har inget speciellt planerat vilket också känns väldigt skönt!

Jag och Benjamin har precis ätit en supergod fredagsmat, jag köpte räkor i början av veckan så vi satt och skalade räkor och gjorde goda räkmackor med ägg, avokado, skagenröra, räkor, sallad, gurka och citron! Lovely! 

Sen kom Anna och Linda förbi en sväng och åt lite mat dom hade med sig, två tjejer jag tycker väldigt mycket om! Vi kollade på idol och lite senare på kvällen kom även August och Bella förbi, kollade klart på idol och satt bara och snackade också väldigt trevligt! 


Förra fredags hade den klassen jag jobbar i utflykt till en gård som heter Sularpsfarmen. Där fick man plocka majs och grilla/koka. Dom som äger gården bjuder in skolklasser till att gratis få plocka majs och äta där (vill man ta hem får man betala, billigt dock!). Detta gör dom för att dom vill ge tillbaka till Sverige och uppmärksamma bland skolungdomar barn i andra länder som inte har samma möjligheter som vi i Sverige har! 

Nu ska jag sova, klockan börjar ticka iväg, godnatt!

Kommentera

