IFK NORRKÖPING SVENSKA MÄSTARE!! 

Jag har aldrig riktigt varit den personen som följt fotboll så mycket eller hejat på ett visst lag, jag har mest varit den som helst spelat fotboll istället för att titta på. Men i lördags så följde jag med Benjamin och några andra på matchen mellan IFK Norrköping och Malmö FF. För Malmö var det ingen avgörande match men om Norrköping vann matchen så vann de även SM-guld! 

Malmö hejade jag verkligen inte på och man kan väll nästan säga att jag har blivit uppfostrad så hehe… Så vi stod såklart i Norrköpingsklacken! Det var helt galet men mäktigt!! Hejar-ramsorna har ekat i mitt huvud om och om igen i flera dagar efter matchen!! Det var väldigt kul att Norrköping vann (speciellt för att Benjamin typ kommer därifrån och hejade på dom), dom har inte vunnit allsvenskan på 26 år tror jag, så det var verkligen på tiden!!

  
Några i klacken tände bengaler direkt när matchen började och sen efter både första och andra målet! 

Det som jag dock tyckte var ganska dålig stil var att under prisutdelningen så hade några i Malmö-klacken stannat kvar så då började dom slänga in smällare och bengaler på planen… Sjukt moget och visar varför jag inte hejar på malmö!

  
Detta var första stora matchen jag var på så man kan verkligen säga att jag valde rätt 🙂 ska bli kul att kolla på fler framöver! 

Kommentera

