What if he cares for you….

…..What if he sees you through to say he loves you.

Jambo!
Idag har vi varit på gudstjänst. Vi blev indelade i tre grupper och åkte till olika kyrkor/församlingar.
Jag åkte till en Kyrka som hette Pangani och låg kanske 10 minuters bilfärd från hotellet.
Gudstjänsten börjar officiellt klockan 10 men vi drog inte igång förens 11, inte jättelång väntan egentligen jag trodde inte att den skulle börjar förens 12 eller något… Men vi lekte och sjöng med några barn under tiden, det var kul och barnen är verkligen jättesöta!
Själva gudstjänsten var lite svår att hänga med på eftersom den var på swahili men Magnus blev ombedd att hålla predikan (vilket han gjorde på engelska) och tre från klassen höll sina vittnesbörd så det kunde man ju hänga med på! Vi spelade även upp ett drama som heter Lifehouse-dramat, sök gärna upp det på youtube för det är verkligen jättebra!!

En annan sak som var väldigt rolig på gudstjänsten var musiken. Det var en som spelade gitarr och en som spelade bas och så satt det en vid en synth och satte på såna trumljud som finns som färdiga program att ha och spela till, men lite utz utz och dunka dunka livar upp psalmer ganska bra!

Efter gudstjänsten blev vi bjudna på lunch och vi fick ris och kidneybönor. Vi gck verkligen jätte jätte jättestora portioner och det kändes väldigt oförskämt att inte äta upp allt men det var omöjligt… Jag är fortfarande mätt efter den måltiden.

När vi kom tillbaka till hotellet så passade jag och några andra på att sova eller vila. Sen gick jag tillsammans med några in till Nakuru centrum och kollade lite, det mesta var stängt eftersom det är söndag men jag köpte två kepsar (har bränt mig i hårbotten trots att jag faktiskt hade en keps med mig..). Vi åkte tuk-tuk tillbaka till hotellet, om man är tre personer i samma tuk-tuk så är det lite trångt men vi klämde in oss fyra stycken i en.. Mysigt och lite svettigt!!

Sen har det inte hänt så mycket mer, vi har ätit kvällsmat och haft lite samling. Imorgon börjar resan verkligen på riktigt så det gäller att vara utvilad.

(Jag tar mest bilder med min kamera så bloggandet som jag gör härifrån Kenya kommer bli ganska bildlösa, men jag lovar att göra lite bildbombsinlägg när jag kommer hem!)

Godnatt!

Kommentera

