Nairobi

Ja, nu ligger jag alltså i sängen på hotellet i Nairobi. Jag trodde ändå att hotellet skulle ha gaaanska hög standard och de övriga boenden som vi ska bo på kommer se ut som hotellet gör… Vad fel man kan ha! Nu måste jag förberedda mig på ganska sunkiga boenden. Men man får se det som en erfarenhet och upplevelse och genom att bo såhär så inser man hur tacksam man bör va och hur mycket man egentligen uppskattar allt hemma. Som toaletten till exempel, här på hotellrummet är den jättedålig och det går typ bara att spola en gång samt att pappret inte riktigt försvinner, vi behöver alltså ha en påse bredvid som vi slänger pappret i (som man gör i en mulltoa) och det kommer stinka jättemycket!!

Dag 1.
Jag har inte känner mig nervös alls inför resan utan dagen har flutit på ganska lungt. Vi gick som sagt upp vid 02.00 och vid 04.00 var vi på Kastrup och checkade in vårt bagage. Resan till Amsterdam tog bara en timme så det var knappt lönt att försöka sova. I Amsterdam hade vi ganska lång väntetid, vi var framme och ute ur planet vid 07.30 och nästa flyg gick 10.20. Men ändå skulle vi vata på gaten vid 8.25 när den öppnade och det slutade mer att bara jag och två andra från klassen satt där och väntade och att resten av klassen kom typ 10.00….. Kul! Jaja den flygturen gick också bra och de åtta timmarna som flygningen tog passerade ganska snabbt. Jag satt bredvid Anna och Josefine och de var så sjukt glada och uppspelta över att vi hade varsin tv-skärm och fjärrkontroll haha de var som barn på julafton!

När vi landat i Nairobi gick det väldigt smidigt, tog knappt en timme att fixa visum och hämta bagage och sätta sig i bilarna mot hotellet. Och väl framme på hotellet checkade vi in, åt lite och fick info om morgondagen. Vi ska nämligen bara sova här en natt och imorgon ska vi åka till Nakuru där vi spenderar några nätter, spännande! Nu måste jag verkligen sova, klockan är mycket här (två timmar före svensk tid) godnatt och sov gott!!

20141030-225417.jpg

Fancy flygplansmat som faktiskt var god!!! Jag har aldrig upplevt god flygplansmat innan, amazing!

20141030-225529.jpg

Vi måste hänga upp myggnät över våra sängar varje kväll. Det är ändå ganska mysigt, lite himmelssäng-känsla!

Kommentera

