Barcelona dag 4

Ännu en fullspäckad dag tillbringad i Barcelona.

Idag började vi med att åka till Park Güell, sammanfattar beskrivningen av parken med Güell, Gaudí and the park. Vi sprang runt i parken och kollade på fina mosaik konstverk och spontansjöng två gånger. Vi hittade först typ ett antikarom tempel och sen en rund byggnad med jättebra akustik så vi sjöng lite lucialåtar. Människor flockades och började filma och fotografer, haha snart kändisar 😉

Efter parken så letade vi reda på något ställe att äta och det blev Mcdonalds, mest för att vi var trötta och hungriga. Jag köpte i alla fall en Mcflury med kitkatbitar och chokladsås i, såå goood!!

Sen gick vi inom hotellet och hämtade våra lucialinnen innan vi gick vidare till en kyrka där vi skulle sjunga. Kyrkan såg inte ut som en casual kyrka som vi svenskar tänker på, i alla fall inte på utsidan… Den påminde om en kyrka som jag var i när jag var och åkte skidor i Österrike förra året.
Först gjorde vi vårt luciauppträdande och sen sjöng en annan ungdomskör (några såg ut att vara typ 30 dock…) och i slutet av deras framträdande så gick vi också upp på scen och sen sjöng vi två sånger tillsammans, Ding Dong (Gloria) och en katalansk Senyor Sant Jordi. Den andra kören bestod av kanske 40 stycken och deras basar stod längst bak, men han som sjöng mörkast och högst stod såklart bakom mig, så det enda jag hörde var hans röst…. Kunde knappt låta bli att skratta varje gång han sjöng, det var fint men roligt hahaha

Men men, efter sjungandet så bjöd de på ”mat” men det var bara chips, kex, kladdkaka, lite nötter, torkat kött och en slags omelett med potatis i (väldigt traditionell spanskrätt). Inte så mycket till mat precis…

Nu har jag packat allting och vi har hängt nere i hotellets väldigt mysiga matsal (ska försöka komma ihåg att fota hur hotellet ser ut, det är väldigt fint). Så nu känner jag mig helt lagom redo för sängen 🙂

20131208-004113.jpg

Vi gick upp för en galet lång och brant uppförsbacke, som tur var fanns det rulltrappor i slutet när den var som brantast, när jag såg alla bilar som stod parkerade på gatan så kunde jag bara tänka en sak, sjukt bra ställe att öva start i backe på 😉

20131208-004335.jpg

Galet fin utsikt!!

20131208-004602.jpg

Fin mosaik

Intranätet trögar igen… Ska försöka ladda upp fler bilder imorgon

Kommentera

