Ålderskris…

Shit jag är snart 18, snart vuxen på pappret!! (Även om jag alltid kommer vara ett barn i sinnet) jag är gammal, myndig. Hur ska jag hinna med allt jag vill göra i livet? Alla länder jag vill besöka och allt jag vill uppleva, sen måste jag också plugga vidare, hitta jobb, gifta mig… Jag skulle vilja ha en Tardis, det hade löst så många problem.

Vi pratade lite idag om vad man vill göra efter gymnasiet. Jag har alltid tänkt att jag vill gå bibelskola men nu tänker jag att man kanske ska söka in på en linje, gå där ett år och sen pausa? Jag har även tänkt att jag ska jobba ett tag så man tjänar lite pengar så jag kan genomföra min stora Asien runt resa. Sen hade det också varit kul att jobba som aupair i Singapore eller England. Men jag vill samtidigt inte att det ska gå typ 5år innan jag börjar plugga igen dels tar utbildningar tar ändå X-antal år men jag är också rädd för att jag aldrig ska komma till skott. Hur hinner man med allt? Det är ju inte så att man kan göra en planering redan nu och sen följa den till punkt?!

Detta är verkligen klassiska Emma tankar som poppar upp när jag ligger i sängen … Men men det är lång tid kvar tills jag fyller år, hela 25 timmar och 41 minuter

20131104-221804.jpg

Kommentera

