En underbar helg

Nu är jag hemma efter en riktigt härlig helg ute på landet i en By som heter Viby (ligger utanför Kristianstad)

Vi har hittat på en massa roliga saker och jag tror inte att jag har skrattat såhär mycket sen jag var i London!

Det vi gjorde på fredagen var att samlas i Lund och ta tåget gemensamt mot Kristiandstad och sen byta till bus. Väl framme i det fantastiskt fina (och stora) huset så åt vi lite kvällsfika för att sen gå och lägga oss.

På Lördagsmorgonen var vi upp väldigt tidigt, jag och Josefine hade bestämt oss redan kvällen innan att följa med och mata fåren och de söta lammen på morgonen, men det slutade med att hela tjejgänget följde med.
Lammen var så sjukt söta, man smälte när man såg dom.

Sen så var det frukost och efter det så undervisade Pelles Pappa för oss i ca 2 timmar (med paus och fruktstund emellan!)
Efter det så var ser lunch och efter det så var set dags för oss att göra lite nytta. Några skubbade utemöbler, några plockade pinnar och andra fixade med en lekstuga… Men jag och Josefine satt i solen och sjöng samtidigt som vi skalade massor av potatis.
Efter det så spelade vi innebandy och jag måste säga att det fick lite hett till i vissa situationer.
Sen så var det kvällsmat, då grillade vi grullspett och åt potatissallad.
Sen så var det mest fri aktivitet så vi drog igång och spelade dunkgömme, men vi var tvungna att avbryta när det blev för mörkt så då gick vi in och åt äppelkaka och spelade kort till ganska sent på natten.

Idag så åt vi frukost redan klockan 8 eftersom vi skulle in till Kapellet i Kristiandtad. Efter gudstjänsten så gick vi med våran packning till centralen och tog tåget hem till Lund, väl framme i Lund hade vi en stooooor gruppkram 🙂

20130421-212216.jpg

Det fina och stora huset

20130421-212255.jpg

Det fanns två små söta lamm som bara var en vecka gammla!!

20130421-212338.jpg

20130421-212350.jpg

Omnomnom ❤

Jag har fler bilder på min kamera som jag kommer läggs upp under veckan 🙂

Kommentera

