Utmaningarnas hus

Idag har jag varit på utmaningarnas hus med klassen, det var verkligen sjukt roligt!! Åker gärna dit någon gång igen!
Det man hittar på där är att man blir indelade i olika lag, sen finns det massa rum som man ska gå in i där det finns olika saker som man skulle göra eller lösa, nästan som fångarna på fortet förutom att man inte får en nyckel utan man får poäng. Jag tror mitt lag kom tvåa… En sak som var lite roligt var att i ett rum skulle man skriva den rätta ordningen på vilka länder som Phileas Fogg åker till/genom i Julius Vernes bok Jorden runt på 80 dagar. Det fanns en bild på varje land som han besökte så skulle man skriva in den rätta ordningen. En av bilderna var från Singapore!!! Åh jag blev så sjukt glad! Känns som jag kompletterade mitt lag lite genom att kunna det 😉

Apropå glädje, så för er som bara sitter framför en dator hela dagen så kan jag informera er om att det snöar!!!

Bilderna beskriver egentligen inte inlägget, tänkte mest passa på att vida er min nya kalender som jag köpte i Singapore!

20130110-194044.jpg

Den gamla med söta små kaninisar

20130110-194122.jpg

Den nya fina

Kommentera

