Julbord

Hallå hallå, hur har ni det borta i er del av Sverige? Själv har jag det superbra i Lund om man bortser från huvudverk, förkylning, illamående och stress… Mina lärare är verkligen sjukt snälla mot oss sista veckan, vi har bara två prov och en inlämning… Jag hade ett av proven idag men det andra har jag till imorogn… Wiiiee sista dagen och allt.

Men nu hade jag inte tänkt gnälla så mycket mer om det, det är bara att bita ihop!
Idag åt vi jullunch i skolan, den bestod av salt skinka, köttbullar, äcklig prinskorv och geggig brunkol… Bättre har man deffinitivt ätit…
20121219-152150.jpg

Detta åt jag i lördags när jag var på hemgrupp i Lomma, bättre än skolans

20121219-152237.jpg

Sen åt jag detta på Bereas julavslutning, också denna deffinitivt mycket bättre än skolans mat

Just det, igår så var vi i klassen iväg och julpysslade hos en av våra mentorer, det var jättemysigt förutom att vi som läser tyska inte fick gå från lektionen eftersom vi skulle lyssna på en ”föreläsning” om hur politiken är uppbyggd och hur man firar jul i Tyskland… Typ… Men det var i alla fall en jättesöt tysk som var där så det kompenserade det hela något 😉 han presenterade sig som ”Jag heter Philip, är 22 år och singel” hahahah singel är väll inte det första jag säger när jag hälsar på främmande människor.

20121219-152607.jpg20121219-152615.jpg20121219-152620.jpg

Lite av det pyssel vi gjorde, ett halvt failat peoparkakshus… Meeeen jag blev ändå nöjd med mina Sagan om Ringen/ The Hobbit pepparkakor, gjorde det speciellt för att matcha naglarna 😉

20121219-152736.jpg

Dessa marsipanfigurer gjorde jag när vi var i Lomma, ganska snygga om du frågar mig 😉

kan du se vad det är jag har gjort?

Kommentera

