Hallå Hallå

Trevligt med Fredag? Det tycker jag i alla fall!

Just nu sitter jag i skolan och lyssnar på Muse nya album!!! Det är verkligen sjukt bra och jag är super taggad till deras konsert i december!

Om du inte redan har lyssnat på albumet så hittar du det här Muse – The 2nd Law.

Medans jag lyssnar på albumet så kollar jag runt på lite bloggar som jag läser och jag blev plötsligt så sjukt sugen på att sticka ut och resa!! Jag vill upptäcka delar av världen där jag inte har varit innan….

Jag gjorde en snabblista på ställen som jag vill åka till:

Australien/ Nya Zeeland

Jag skrev dom som samma punkt eftersom om man väl är i Australien så kan man lika gärna åka över till Nya Zeeland 😉

Anledningen till att jag vill dit är dels för att det finns så många spännande djur som inte finns i Sverige, som Koalor, Kängurus och Kiwi fåglar! (dom är så söta)

Sen vill jag också dit eftersom man speladein ganska stora delar av Sagan om Ringen där, speciellt Fylke, och som ni vet så är jag lite av en nörd när det gäller det området

 

Japan

Jag har alltid velat åka till Japan och det beror på att jag älskar manga och anime och då är verkligen Japan den perfekta platsen att åka till! Jag tänker mig att det kan vara lite som Singapore… Men Japan är deffenitivt ett måste på min resa lista!

 

Storbritannien

Anledningen till att jag skrev just Storbritannien och inte England är för att jag vill åka runt i hela storbritannien!! Från England och Scotland till Irland!!

Jag är ett stort fan av allt som har med Storbritannien att göra. i princip…

 

Tjeckien

Största anledningen är såklart att min Farmor kommer därifrån så det känns lite som om Tjeckien är en del av mig och det är det som gör att det känns så tragiskt att jag faktiskt aldrig har varit där.. men det ska det bli ändring på!!

 

Jag kommer säkert komma på fler länder som jag vill åka till, helst skulle jag vilja åka på en stor Jorden-runt resa…

hmmm… får jag skriva länder som jag redan har varit i? för jag vill Fett åka till Singapore och USA igen.

 

Tumblr_lvc86zp8iv1qkzxpgo1_500_large

Tumblr_m8aribmxxp1r0i9t4o1_500_large

Kommentera

