FN-Rollspelet

Först måste jag bara säga att det var sjukt kul! Det var verkligen jätte mega roligt, jag tycker synd om dom som aldrig kommer uppleva ett FN-rollspel 😉

Det känndes så sjukt satsigt för alla var jätte uppklädda, killarna hade kostym och tjejerna kjol och kavaj

Fråga som vi skulle diskutera var Syrien konflikten.

Det hela började med att en från varje land skulle hålla sitt öppningstal, det var tvunget att hållas på engelska men man fick hålla det på landets egna språk och sen en gång till på engelska. Jag och min kompis höll det på landets egna språk, dock var ju vi USA… hehe

Sen skulle vi gå runt och få länder att skriva på våran resolution, i resolutionen stod det vad man ville göra med Syrien för att konflikten skulle upphöra. Så föst skulle man hitta länder som hade samma åsikter och sen skulle man komma överens så att man kunde stå för den reolutionen.

Efter det skulle man göra en talkedja för ens egna resolution och en talkedja mot de andras resolution.

Sen var det öppna debatter där man fick ställa frågor till de olika länderna och efter det var det slut 🙂

Det jobbigaste var att brandlarmet gick mitt i allt!! snacka om irriterande D:

Kommentera

