Nationella i tyska – Klart!

så, nu är jag äntligen klar med läsförståelse, hörförståelse och den skriftliga delen i Tyska, så sjukt skönt! dock har jag muntliga kvar, eller jag tror vi ska ha muntliga i alla fall… jag ser inte fram emot att ha det 😦

efter tyskan så hade vi håla i typ två timmar och nu har svenska lektionen precis börjat, vi läser noveller från kända författare, bland annat August Strindberg, Stig Dagerman m.m Det är ändå rätt bra att läsa några svenska klassiker eller vad man ska säga, det är allmänbildning!

Jag har verkligen ingen bra bild, men här kommer en bild på min lilla kanin… han är så söt i sina ögonbryn haha

btw, jag vet inte om jag kommer uppdatera så mycket mer idag, det blir nog ikväll i så fall, jag ska nämligen vaccinera Tottoro…

Kommentera

